امّیین

حقیقت طلبان، فرزندان عاشق مادر مهربان امّت

امّیین

حقیقت طلبان، فرزندان عاشق مادر مهربان امّت

امّیین

سوره مبارکه جمعه : هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ ...(۲﴾

رسول الله(ص) : فاطمه أمّ أبیها


الحمد لله رب العالمین و توکلت علی الله و اعتصمت بحبل الله المتین

خدایا! ای کسی که همه چیز فقط از آنِ توست، و فقط توسّط تو اداره می‌شود و هیچ شریکی نداری. نعمات تو برایم جلب توجه می‌کند، خودت نیز برایم جلب توجه می‌کنی. چه صحیح هست و چه زیباست خدایی‌ات، چقدر زیبا خدایی می‌کنی، چه دلنشین عطا می‌کنی، چه خوب اداره می‌کنی، و چقدر جالب است که همه چیز را به سوی کمال اُخروی سوق می‌دهی.

خدایا! وقتی به خدایی تو فکر می‌کنم، شرم می‌کنم که خود را به تو نسپارم؛ و زمانی که به نعمات تو می‌نگرم، نمی‌توانم متحیّرانه شکر نعمت ننمایم.

خدایا! تو را دوست دارم، تو را قبول دارم. تو خدای من هستی، تو همه چیز من هستی، و همة خیراتت را از طریق مجاری نعماتت که اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) هستند جاری می‌کنی.

خدایا! نعمات زیادی را بدون اینکه مستحقّ آنها باشم به من عطا کرده‌ای. خدایا! تو را شکر می‌کنم.

خدایا! من یک مسلمان هستم، دوست دارم قرآنی باشم، دوست دارم پیرو عترت رسول تو باشم، دوست دارم چارچوبه فکرم را از تو بگیرم تا در فهم نظام تو ورود صحیحی داشته باشم؛ نمی‌خواهم برای خود خیال‌بافی کنم تا با ذهنیّت ساخته خود به جهان خدایی تو وارد شوم، زیرا در آن صورت ذهنیّت من یک چیز است و نظام تو در عالم چیزی دیگر.

خدایا! دوست دارم از منظر تو ببینم، تا ببینم آنطور که تو می‌بینی. دوست دارم خواست خود را کنار بزنم تا خواست تو در من جاری باشد و بخواهم آنچه را که تو بخواهی.

خدایا! دوست دارم به سوی تو اوج بگیرم، بیشتر در معرض تو قرار بگیرم تا آن موقع که تکلّم می‌کنی من ظرف کلام تو باشم، و همراه کلام تو رهسپار اعماق شوم.

خدایا! دوست دارم کلمه‌ای از کلام تو باشم و تو به وسیله من احقاق حق کنی.

خدایا! دوست دارم آنطور که تو گفته‌ای حجاب‌های عمقی را کنار بزنم تا مجرای نور تو در اعماق باشم.

خدایا! دوست دارم بدانم که برنامه تو برای آینده چیست، آن را دقیقاً درک کنم، زیبایی‌هایش را دیده و خواص آن را دریابم، تا هم لذّت ببرم و هم جزو لشگریان تو باشم و عامل برپایی برنامه تو گردم.

خدایا! تو را شکر می‌کنم که در زمانه مهدی و بر دین مهدی که همان دین جدّش رسول‌الله هست قرارم دادی، و از بین مقولات مربوطِ به مهدی(عج) نه تاریخچه او برایم جلب توجه می‌کند و نه دنبال ارتباط جسمی و یا روحی با او هستم؛ هر چند که مشتاق رؤیت او هستم، اما تاکنون چنین توفیقی نداشته‌ام؛ و نه چنینم که بنشینم و در انتظار او گریسته و دعا کنم! بلکه دغدغه مرا دنبال اصلاح خود و اصلاح عالَم بودن قرار داده‌ای، یعنی همان چیزی را که دغدغه رسولان گرامی‌ات(علیهم‌السلام) قرار دادی؛ آنجا که ابراهیم(ع) فرمود: «رَبِّ هَبْ لی حُکْمًا وَ أَلْحِقْنی بِالصّالِحینَ» 1 و نیز سلیمان(ع) می‌فرماید: «رَبِّ أَوْزِعْنی أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلى والِدَیَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحًا تَرْضاهُ وَ أَدْخِلْنی بِرَحْمَتِکَ فی عِبادِکَ الصّالِحینَ».

خدایا! می‌خواهم در پیشگاه ولیّ تو در عالَم، فضای ظهور او و نیز زندگی با او در بعد از ظهور را به جمع مشتاقان او و عقلاء عرضه نمایم. خدایا! دستم را بگیر و نصرتم کن. زبان و نوشتار و همه وجودم را بر صراط‌المستقیمِ خودت قرار ده و مگذار که از صراط تو منحرف شوم و نیز نگذار که مورد غضب تو قرار گیرم 2.

خداوندا! توفیقم عطا کن که در پرتو حاکمیّت ولایت فقیه و در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر نهضت نرم‌افزاری و نیز در ادامه سیر تبیین مهدویّت توسّط علماء هزار و چهارصد سال قبل، به پیشبرد مباحث مربوط به آخرالزمان پرداخته و این بخش از جبهه انسانیّت را «رونق» و «ارتقاء» دهم.

خدایا! توفیقاتم را در این مهم بیشتر کن، و از آن مهم‌تر اینکه در آمدن مهدی و اصلاح عالَم و آدم توسّط ایشان بسیار تعجیل فرما. آمین یا رَبَّ الْعالَمین.

 

سلام دوست عزیز.

خدا قوّت

نظر به تقارن عصر زندگی ما با آخرالزمان و اهمیت معرفت به نظام خداوند متعال و بالتبع آن معرفت به آخرالزمان و صحنه های پیش رو و درنتیجه یادگیری رفتارهای مناسب برای نجات و پیشرفت در جهت نظام خدا بر آن شدیم تا با

منظر : «از فاطمه، با فاطمه، برای مهدی فاطمه»

با تکیه بر آیات و روایات به تبیین شرایط بپردازیم. لذا این وبلاگ را با توکل بر خدا و استمداد از اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین راه اندازی کردیم تا بلکه لبخند کوچکی بر لبان مادر مهربان شیعیان حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و فرزندش مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نقش بندد.

خوشحال می شویم اگر نظرات و پیشنهادات خودتان را ارسال فرمایید.

باتشکر و آرزوی سعادت و بهروزی

التماس دعا

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ